Gyvename pasaulyje, kuriame nuolat kinta klientų ir verslo poreikiai, keičiasi vartojimo įpročiai, o aplinkoje susiduriame su dideliu informacijos ir pasiūlos kiekiu. Pardavimų mokymai ir nuolatinis kompetencijų auginimas – tai būdas įgauti naują požiūrį ir suvokimą apie vartotojus ir besikeičiančią aplinką. Pardavimai – tai sritis reikalaujanti tam tikrų asmeninių savybių, padedančių lengviau pasiekti rezultatą – įvykdyti efektyvų pardavimą, gauti papildomų naudų ir sulaukti teigiamo grįžtamojo ryšio. Straipsnyje pateikiame įgūdžius, kuriuos tobulinant galima lengviau pasiekti užsibrėžtų tikslų pardavimų srityje.
Komunikaciniai įgūdžiai
Pardavimų vadybininkams bendrauti tenka kiekvieną dieną, todėl tobulinti savo komunikacinius įgūdžius ir kurti asmenybės išskirtinumą vertėtų nuolat. Tokias pareigas užimantys asmenys turi komunikuoti su įvairias specialistais, bet daugiausiai dėmesio yra skiriama komunikacijai su klientu, nes jis gali sukurti daugiausiai pridėtinės vertės. Vertėtų pasidomėti kokia komunikacijos strategija yra veiksmingiausia, kaip pralaužti pirmojo pokalbio barjerus bei koks bendravimo stilius yra tinkamas konkrečiam klientui. Šiandieninėje rinkoje nebeužtenka tik parduoti daiktą, klientui svarbu jo istorija, praktiškumas, papildomos naudos, todėl savo žinias apie atitinkamą produktą ar paslaugą reikia nuolat plėsti. Taip pat vertėtų tobulinti žinutės perteikimo stilių, lavinti balso toną, išmokti klausytis kliento poreikių, analizuoti jo kūno kalbą ir kitus aspektus.
Psichologiniai ir analizės įgūdžiai
Gyvename išsilavinusioje visuomenėje, kurioje elementarios psichologinės žinios yra pakankamai lengvai prieinamos kiekvienam, todėl svarbu psichologinius aspektus mokytis iš profesionalų, kurie suteiktų atitinkamų specifinių žinių apie kliento elgesio ir bendravimo modelius. Taip pat norint pasiekti tam tikrų rezultatų pardavimų srityje, vertėtų išanalizuoti savo auditorijos poreikius, problemas ir parinkti atitinkamus sprendimo būdus. Stebėkite savo auditoriją socialiniuose tinkluose, atkreipkite dėmesį į jos išsakytus teiginius pokalbio metu, žymėkitės pastabas, bendravimo stilių, užduodamus klausimus. Surinkę pakankamai informacijos galėsite daryti statistiką ir išvadas, apie kurias galbūt niekada nesate pagalvojęs. Tai padės jums tobulėti ir labiau pažinti savo tikslinės auditorijos savybes. Taip pat svarbu analizuoti ne tik auditoriją, bet ir produkto, kurį parduodate savybes, kurios būtų patrauklios vartotojui ir sutaptų su jo vertybėmis.
Naujovių ir inovacijų pritaikymo įgūdžiai
Nuolatos besikeičiančioje visuomenėje susiduriame su naujų technologijų, tendencijų ir pardavimų modelių ar strategijų atsiradimu. Pardavimų vadybininkas turėtų nuolat sekti pasikeitimus ir mokėti juos pritaikyti savo kasdienybėje. Domėdamiesi inovacijomis ir būdami novatoriški galėsite lengviau prognozuoti ateities perspektyvas ir aiškiau numatyti būsimą rinkos situaciją. Ateinančios naujosios technologijos, besikeičianti ekonominė situacija, vartotojų elgsenos, rinkodaros pokyčių įsisavinimas reikalingas siekiant profesionalumo pardavimuose. Tokiu būdu galima geriau išnaudoti savo pardavimų galimybes, išbandant naujas strategijas ir rinkoje būnant vienu iš pirmųjų jas pritaikant praktiškai. Svarbu suprasti, kad greitesnis inovacijų pritaikymas padeda lengviau adaptuotis ir efektyviau įgyvendinti esminius tikslus. Dėl šios priežasties pardavimų vadybininkas, prisitaikantis prie naujų aplinkybių, gali būti vizionierius, sugebantis įgyvendinti idėjas.
Pardavimų vadybininkas gali būti vienas sėkmingiausių savo srityje, jei sugebės tinkamai pažinti ir vertinti savo auditoriją, jos vertybes, psichologinius aspektus. Svarbu suprasti, kad pardavimuose sėkmę lemia pati asmenybė ir jos išskirtinumas. Pats pardavimų vadybininkas turėtų sugebėti ne tik parduoti produktą, bet ir reprezentuoti pačią įmonę ir jos vertybes. Ekstravertiškumas, sugebėjimas augti, domėtis naujovėmis, aukšta motyvacija – tai vienos iš savybių, kurios reikalingos pardavimų vadybininkams. Pati auditorija yra labiau linkusi pasitikėti tais, kurie yra ne tik užtikrinti savo darbu, bet ir yra profesionalūs, atsakingi ir turintys pakankamą žinių bagažą, todėl kompetencijų ugdymas turėtų būti ilgalaikis procesas.
Savo žiniomis ir patirtimi apie pardavimų / B2B pardavimo subtilybes dalinasi mūsų lektoriai atviruosiuose seminaruose ar įmonėje vidiniuose mokymuose.
Pardavimų mokymai , B2B pardavimai: https://www.personalogrupe.lt/lt/personalo_mokymai/Atvirieji-seminarai